agenda
Aquella llum d'entre muntanyes. Albert Gironès
Hi ha un vincle entre la fotografia d’un ovni feta a Mallorca el 1979 i el “miracle del sol”, un fenomen solar atribuït a les aparicions de la Mare de Déu des de principis del segle XX.
Amb l’ajuda de la recerca científica i artística, Albert Gironès analitza aquests dos casos concrets com a fenòmens d’anomalia visual que es produeixen en els aparells fotogràfics i en el sistema visual de l’ésser humà.
A partir d’una instal·lació, vídeos i fotografies, es reflexiona sobre els imaginaris que aquests successos van provocar en el seu moment. I es planteja com l’experiència subjectiva permet construir mitologies en què s’entrecreuen ciència, espiritualitat i història, relacionades a través de la pràctica artística.
