Art en família. Teixit viu, a càrrec de Carla Mañosas
Activitat participativa per activar el rec comunitari de l’escultura tèxtil/arbre. S’observarà i humitejarà la peça perquè comenci a brotar i créixer. Per acabar, es realitzarà un petit teixit de llana cobert de llavors que cada participant s’emportarà a casa i convertint-se en responsable de la seva cura i creixement.
Activitat amb aforament limitat. És necessària la inscripció prèvia a través del correu casaaymat@santcugat.cat, o bé del telèfon 93 565 70 82.
Activitat vinculada amb l’exposició “Caiguda de l’arbre. Aflorament d’un pensament horitzontal”, de Carla Mañosas.
_______
Caiguda de l’arbre. Aflorament d’un pensament horitzontal, de Carla Mañosas
Caiguda de l’arbre explora aquesta figura des d’una perspectiva rizomàtica i horitzontal, trencant amb el pensament arbori occidental d’organització jeràrquica que situa l’espècie humana com a prioritària i superior a la resta d’organismes existents.
L’escultura tèxtil d’un tronc caigut acull llavors en estat latent que seran activades per l’artista durant l’exposició. A partir d’aquí s’originaran un seguit d’interaccions amb la peça que faran qüestionar-nos quines formes futures de relació volem establir amb l’entorn.
Amb la caiguda de l’arbre, la verticalitat omnipresent s’esvaeix i obre pas a un creixement i expansió natural, transversal i múltiple. La instal·lació fa brotar un organisme viu, sensible i interconnectat que depèn del vincle que estableix amb l’artista. Un ésser mutant que s’inspira en la figura del pastor i de l’ovella, que parla de temporalitats pausades i cícliques, de compromisos, d’atenció present i de coexistència.
Projecte seleccionat a la convocatòria Projecte d’art tèxtil contemporani 2025
Amb el suport de Sorea i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya