Dissabte de vermut a Piramidón
Aquest dissabte 18 d’octubre, d’11 h a 14 h, tornem amb el nostre “Dissabte de Vermut” a Piramidón!
Durant aquesta trobada podràs visitar les exposicions “I paint what I d̶o̶n̶’̶t̶ want to see” d’Ádám Dóra i 2025_N4, la col·lectiva amb obres dels artistes residents.
La pintura de Dóra se centra en la representació d’objectes banals, però propers —quotidians— que envolten les nostres vides de manera inevitable. El títol “I paint what I ̶d̶o̶n̶’̶t̶ want to see” remet a la frase cèlebre de l’artista Philip Guston, qui va trencar amb l’expressionisme abstracte i la seva solemnitat per tornar a una figuració que plasmava el seu món tangible, dignificant així la representació de l’objecte ordinari.
Dóra segueix el fil de Guston, però en el seu cas els objectes que incorpora a les seves obres no són només tangibles, sinó també mediatitzats: menjar ràpid, auriculars o peses de gimnàs són consumits (en tots els sentits) diàriament a través de les xarxes socials i la publicitat, i suposen una cartografia de la vida contemporània. Aquesta, però, no és una crítica de la societat del consum sinó més aviat una representació. En resposta amb això, Dóra utilitza la fisicitat de la pintura en representar aquests objectes en el llenç com a “temps lent”, tant de creació com de contemplació, invertint-ne el valor i apel·lant a l’analògic com a acte de resistència.
A les 13 h, Ádám Dóra oferirà una visita guiada per aprofundir en el seu procés creatiu.
T’esperem per compartir art, música i el nostre tradicional vermut.
No t’ho perdis!