Expressionismes figuratius II
Aquesta és la segona exposició que la Galeria Marc Domènech dedica a la sèrie Expressionismes Figuratius. Reuneix un conjunt d’obres d’artistes que aprofundeixen en la pintura figurativa des d’un vessant expressionista. Les peces seleccionades comparteixen la necessitat de representar la figura humana des d’una perspectiva entre lliure i pertorbadora que a través d’una expressivitat gairebé primitiva vol reflectir els somnis i les angoixes de l’ésser humà. Independentment del seu contingut figuratiu, el que preval és la deformació, la gestualitat i la violència expressiva per poder aprofundir en la condició humana i dibuixar una imatge alhora solitària i existencial.
Aquesta tendència artística és extraordinàriament transversal, abasta pràcticament tota la segona meitat del segle XX i comparteix en alguns casos vincles estrets amb el surrealisme, l’informalisme, el grup COBRA i fins i tot amb la transavantguarda italiana. Per tal de reproduir aquesta variada amalgama s’han seleccionat obres dels següents artistes: Eduard Arranz-Bravo, Miquel Barceló, Rafael Bartolozzi, Armand Cardona Torrandell, Luis Claramunt, Esther Boix, Antoni Clavé, Germán Cueto, Jean Dubuffet, Apel·les Fenosa, Baltasar Lobo, Henri Michaux, Santi Moix, Zoran Mušič…