«From, Maybe To» és un projecte de recerca que culmina en la creació de diverses escultures, amb l’objectiu d’investigar l’algoritme natural a través del qual els processos autosemblants de construcció i dissolució es manifesten en la nostra memòria mitjançant mòduls i la seva evolució, partint de records personals.
L’obra s’endinsa en la intersecció de la música, l’art visual i l’arquitectura dins d’un marc conceptual arrelat en el procedimentalisme autorreferencial. Els records de Gianluca Iadema (Brescia, Italia, 1996) es converteixen en els de l’escultura. Aquesta es reflecteix en si mateixa, incorporant-se i identificant-se amb si mateixa quan es troba, transcendint la seva pròpia naturalesa, perquè el temps sorgeix de la memòria. Aquest procés implica que el moment present és una memòria i després és considerat com a memòria i reintegrat en el moment present. D’aquesta manera, el moment present existeix tant com ell mateix en el present com ell mateix en el passat, creant així una sensació de pas.
Aquestes simples estructures metàl·liques estan concebudes com a filtres, a través dels quals alguns fragments de memòria, representats en aquesta obra particular per components de piano i altres elements musicals, són processats. Cada estructura entaula un diàleg amb un element musical, composat enterament al piano utilitzant tant tècniques estàndard com ampliades. Com a resultat, es transformen en sistemes autònoms, gairebé com projeccions mnemòniques tridimensionals. Simultàniament, cada peça incorpora elements naturals, específicament branques d’arbres, per simbolitzar l’evolució fractal de la natura i el nostre propi desenvolupament.