Amb la peça HALO I, l’artista Kelly Richardson presenta la lluna plena d’un vespre d’estiu, que es veu distorsionada per la calor que puja d’una foguera crepitant. La peça forma part d’un tríptic i fa referència al creixent perill d’incendis forestals que ha portat el canvi climàtic. Les fogueres estan prohibides a l’estiu a la Colúmbia Britànica, on viu l’artista, a causa de les sequeres greus i prolongades, que han esdevingut la nova normalitat. L’obra esdevé així un missatge d’advertiment, que alhora evoca un passat en què la interacció entre humans i natura era més equilibrat.
Kelly Richardson crea instal·lacions de vídeo i composicions digitals que ofereixen visions imaginatives del futur per proposar una reflexió sobre el present. El seu treball ha estat àmpliament exposat a Amèrica del Nord, Àsia i Europa. Les exposicions individuals recents inclouen NGCA (Anglaterra), Dundee Contemporary Arts (Escòcia), Naturhistorisches Museum Wien (Àustria), SMoCA (EUA), CAG Vancouver (Canadà), VOID Derry (Irlanda) i una retrospectiva a l’Albright-Knox. (EUA).
Una reflexió sobre l’antropocè
Durant tot el 2024, la ‘sala exterior’ de Lo Pati acollirà ‘Antroposcenes, narracions sobre la vida a l’Antropocè’, un cicle comissariat per Pau Waelder amb sis propostes artístiques. Waelder ha escollit el treball de sis artistes que reflexionen sobre la vida a l’antropocè, un concepte que remet a la idea de període geològic per definir els temps marcats per la decisiva influència de l’activitat humana en el nostre planeta. Les artistes que participen en aquesta selecció han elaborat obres audiovisuals que ens ofereixen, des de diferents perspectives, escenes de la vida a l’Antropocè, particularment d’aquells entorns i sistemes que ignorem, però que tenen un paper determinant en la vida a la Terra