Joe Dart | La casa-illa
Inauguració de l’exposició i visita comentada amb l’artista
Joe Dart proposa per a les sales del M|A|C una exposició que planteja com a una instal·lació immersiva. Ho fa inspirant-se en la tesi del professor i arquitecte Òscar Canalís sobre les versions cinematogràfiques que recorden la trama de l’Odissead’Homer, un dels principals poemes èpics de l’antiga Grècia.
Hi veiem cases i espais amb piscina, o platges relaxades com a itinerari d’aquest viatge, en què també el so i la llum volen contribuir a l’experiència. La tria de fotogrames d’escenes referencials de pel·lícules (que podem veure en monitors annexes) estampats en oli sobre paper en peces de grans dimensions condueixen la immersió.
Joe Dart creua doncs literatura, cinema i pintura partint de la mitologia clàssica que cerca aquest paradís metafòric que, aquí, l’artista trasllada al Mediterrani, també com a pretext per abordar les complexitats de les relacions humanes i la crisi de l’entorn climàtic dels nostres dies, dit d’una altra manera, una reflexió sobre l’equilibri delicat entre les accions humanes i la vulnerabilitat del nostre entorn.
Servei de cangur per a nens i nenes
