L’ART PER SOMIAR EL MÓN
Programa formatiu d’acostament a la pedagogia artística contemporània
Del 23 gener al 27 de març de 2025
7 sessions de 2h, els dijous a la tarda, en setmanes alternades.
De 17.30 a 19.30 h
Dates específiques:
Introducció: 23 de gener
Bloc 1: 6 i 13 de febrer
Bloc 2: 27 de febrer i 6 de març
Bloc 3: 20 i 27 de març
Inscripcions obertes fins el 23 de gener: enllaç d’inscripció
ACVIC ofereix un espai d’aprenentatge i recerca col·lectiva sobre la didàctica artística. Una eina pensada per comprendre les metodologies que pot aportar l’art contemporani a les aules. Un espai de debat pensat per a docents, professionals del món artístic i educatiu i persones interessades en la intersecció entre l’art i l’educació.
Presentació
Si l’educació consisteix en la producció i transmissió d’experiències, coneixements i valors amb els recursos dels que es disposen, què passa quan aquests recursos es vehiculen a través de l’experiència artística, posant en valor les vivències de l’alumnat? L’art pot generar contextos d’aprenentatge diferents?
Investigarem la relació entre art i educació, perquè l’educació artística no només busqui educar a través de l’art sinó que intenti generar situacions experimentals, que investigui sobre les possibilitats didàctiques de la producció artística, sobre com es poden incorporar dinàmiques de creació col·lectiva a les aules i quines eines podem trobar en l’art per comunicar projectes educatius. S’ofereix un espai de debat per desbordar els límits de l’art i l’educació, establint nous ponts i relacions amb el context educatiu i comunitari.
En aquest taller podrem veure experiències i metodologies que ja s’estan portant a terme en aquesta línia, i també serà un espai per discutir els projectes que estigui treballant cadascú de nosaltres en els seus contextos educatius, i per generar-ne de nous.
Aquesta formació es desenvolupa en el marc d’Art i Escola, un programa amb 14 anys de trajectòria, que fomenta processos col·laboratius, visibilitza i connecta el que s’està fent als centres educatius en relació amb les arts, contamina els plantejaments i les metodologies entre els implicats, i porta a l’escola elements que formen part dels debats culturals actuals. Les arts no són manualitats, són un instrument articulador d’experiències i generador de continguts.
Continguts i objectius:
Amb aquesta formació, els participants coneixeran, compartiran i desenvoluparan recursos teòrico-pràctics útils per a ser traslladats en la seva pràctica quotidiana en entorns d’educació formal i informal a partir de diverses situacions de participació i mediació artística.
Introducció. L’art a l’aula. Transformar idees en projectes
23 de gener
Formadora: Bruna Dinarès
Bloc 1: Contextos i metodologies artístiques contemporànies
6 i 13 de febrer
Formadora: a concretar
Bloc 2: Didàctiques artístiques
27 de febrer i 6 de març
Formadora: Laia Solé
Bloc 3: Documentació de processos artístics a l’aula
20 i 27 de març
Formadora: Bruna Dinarès
Totes les sessions tindran lloc a ACVIC Centre d’Arts Contemporànies, tret que s’especifiqui el contrari.
* Imatge: Curioses. Programa de formació transversal d’ACVIC. 2024