agenda

“Preludi: Quan el cos performa sol” de Consol Llupià García / ARTefACTe 2025

“Durant un any i mig de llit, mentre el meu cos performava sol: cremava i convulsionava per dins. Alhora, al món, diversos volcans van entrar en erupció.” Consol Llupià García.

La performance Preludi es part del projecte artístic més ampli: “Quan el teu cos performa sol“. Des de l’experiència personal com a persona malalta crónica, l’artista proposa una reflexió crítica sobre la percepció de les cuerpes malaltes i la seva capacitat per produir coneixement i sentit en els àmbits artístic i polític, així com dins els paràmetres de productivitat i valor establerts pel capitalisme. Un dels eixos fonamentals d’aquesta investigació es la relació entre la mitologia lítica primitiva i la construcció cultural i simbòlica del cos malalt.

Amb Preludi, l’artista activa aquesta investigació prèvia en diàleg amb una peça audiovisual, a través de la qual es recull el seu procés vital des del diagnòstic, fins a la construcció física i emocional de la seva autoidentificació com a persona malalta crònica i discapacitada. També s’hi inclou el diàleg amb el seu entorn: narratives sobre la tecnologia del paisatge i els mites, tant primitius com populars, associats a l’endometriosi.

Performance en el marc d’ARTefACTe.

S’acompanya per una instal·lació artística que será visitable a Homesession els dies 5,6 i 7 de Novembre.

Aquest projecte es gesta en el marc de la Beca Invited impulsada per Homesession i La Escocesa.

“Preludi: Quan el cos performa sol” de Consol Llupià García / ARTefACTe 2025
Amb el suport de:
En col·laboració amb: