agenda

Susanna Inglada. Turn the tables

PALMADOTZE inicia la temporada amb Turn the tables, la primera exposició individual de Susanna Inglada a la galeria. Amb aquesta mostra, l’artista s’incorpora al grup d’artistes representats per la Galeria Palmadotze, iniciant així una nova etapa de col·laboració. L’obra de Susanna Inglada (Banyeres Penedès, 1983) examina les relacions de poder, l’autoritat, la corrupció, la complicitat i la desigualtat de gènere, amb una mirada crítica i compromesa. Inspirant-se en la cultura, la història i la política de Catalunya i Espanya que l’envolten, l’artista crea instal·lacions i dibuixos que funcionen com capítols d’una història en què aquests temes es desenvolupen a través de cossos atapeïts, en tensió i lluita constant. Amb una formació en arts visuals (a Barcelona, els Països Baixos i Bèlgica) i en teatre (a l’Escola La Casona, Barcelona), la seva obra posseeix una forta qualitat escènica. Les figures que dibuixa —sovint a mida real— es retallen, es munten i s’instal·len en l’espai com si fossin actors en un escenari. L’espectador es veu immers en escenes teatrals de gran intensitat emocional, convertint-se gairebé en un actor més o en un lector que recorre un llibre il·lustrat que pren vida al seu voltant. Els temes que tracta són concrets, però els personatges romanen anònims i genèrics. A través dels gestos i postures, representen rols de poder, jerarquies i observacions sobre el costat fosc del comportament humà. No hi ha bons ni dolents definits: tots els personatges tenen múltiples capes i reflecteixen la complexitat de les relacions humanes. L’entrellaçament dels cossos indica que tots formem part del mateix sistema i dels mateixos conflictes, fent difícil distingir entre víctimes i botxins. La seva tècnica principal és el collage sobre paper: utilitza papers de diferents colors, dibuixa les figures amb carbonet, les retalla i les munta per donar cos a composicions expressives i dinàmiques. En els últims anys, ha aprofundit especialment en qüestions de gènere, maternitat i el paper de la dona en la història de l’art. El 2020, durant una residència a Roma, va investigar la representació femenina en l’art barroc i els rols que se li assignaven. Aquesta recerca es va iniciar el 2019 amb la seva interpretació del relat de Susanna i els vells, presentada al Museu de Dordrecht, coincidint amb l’obtenció del Premi De Scheffer, i tot seguit amb la comissió del Museu de Gouda per fer les animacions. L’exposició actual inclou també dues noves animacions, presentades per primera vegada, que amplien la seva recerca formal i conceptual sobre el moviment, el cos i la narrativa visual.

Susanna Inglada. Turn the tables
Amb el suport de:
En col·laboració amb: