“Cremeschnitte” / Exposició Yan Jin – 24 juliol
El dia dijous 24 de juliol de 18 a 21h, inaugurem Cremeschnitte, l’exposició individual de l’artista Yan Jin, després de dos mesos de residència a Homesession.
Cremeschnitte és una instal·lació composta per múltiples escultures realitzades amb objectes prefabricats i ingredients de pastisseria.
Present en tota Europa de l’Est, amb lleugeres variacions conegudes com krémes, kremówka, cremșnit, crempita, krempita i kremšnita, el cremeschnitte és un pastís popular des de la seva aparició a finals del segle XIX. La seva obsessió transcendeix les fronteres i les limitacions de grups ètnics o socials.
En contrast amb els seus múltiples noms, el cremeschnitte s’elabora amb els ingredients més comuns -farina, sucre, ou, mantega- i té l’aspecte més reconeixible. En anomenar-lo amb les seves pròpies llengües, persones de diferents països el van batejar i el van integrar a les seves cultures locals.
Aquesta exposició aborda la idea que el llenguatge, sovint sense saber-ho, és una manera de distingir a un determinat grup de persones d’un altre i de com el nom de cremeschnitte és una contrasenya per a la seva identificació, i com l’artista, sent una xinesa que treballa a l’estranger, lluita amb els idiomes, les cultures i la identitat.
En desconstruir el cremeschnitte i ocultar el seu nom, la instal·lació reacobla els seus significats -ja no són unes postres singulars, sinó una estructura cultural amb una història col·lectiva i personal- convidant als espectadors a reflexionar sobre com les tradicions compartides es refan contínuament a través del personal, el polític i el material.
–
Yan Jin és una artista nascuda a Xangai (la Xina). Actualment resideix a Nova York, on va cursar un màster en Belles Arts en el departament de Fotografia, Vídeo i Mitjans Afins de l’Escola d’Arts Visuals. La seva pràctica interdisciplinària sovint aliena objectes que ens són familiars i recontextualitza materials trobats per a desafiar les normes socials i l’autoritat i revelar fets i matisos passats per alt. La seva formació multilingüe és la base del seu interès pel llenguatge en les seves diferents formes i dimensions, així com per la relació dialèctica entre llengua i cultura.
La seva obra ha estat objecte de nombroses exposicions i projeccions als Estats Units, Europa i Àsia. Entre les seves exposicions individuals i en dues persones destaquen «I Don’t Want to MakePhotograph Anymore» al Three ShadowsPhotography Art Center (2023, Xiamen, la Xina), «Little Lies and Counterweights, Little Lies andCounterweights» (2023, Nova York, els EUA) i «I Should Usi A Language Not to be Betrayed» (2023, Seül, Corea del Sud).
