Elision / Furen Dai
Elision
/Furen Dai
Dimarts 29 abril // 18-21h
C/ Creu dels Molers, 15. BCN
Després de la seva residència de dos mesos a Homesession, l’artista Furen Dai, presenta la seva exposició “Elision”.
La ciutat existeix dues vegades: com a concepte des de dalt i com a experiència viscuda des de dins. Les fotografies de Furen Dai exploren aquesta relació dialèctica entre la visió vertical i el deambular horitzontal, reflectint la forma en què Michel de Certeau entenia la navegació per la ciutat. «L’acte de caminar és al sistema urbà el que l’acte de parlar és al llenguatge o als enunciats pronunciats»[1], va escriure.
Comprendre la ciutat requereix totes dues perspectives: vistes elevades que la presentin com un text llegible i observacions a peu de carrer que captin pràctiques transformadores. Igual que un jardiner que imagina des d’una distància temporal i espacial, al mateix temps que es compromet directament amb l’experiència sensorial i l’entorn immediat, aquesta tensió crea una condició dual: sistemàtica però aleatòria, visible però oculta, una negociació perpètua en la qual la ciutat, com els poemes, es defineix a parts iguals pels buits i les zones plenes.
[1] De Certeau, M. (1984). The Practice ofEveryday Life (translated by Steven Rendell). Berkeley, CA: University of Califòrnia Press.
–
Furen Dai (nascuda a Changsha, Xina) és una artista l’obra de la qual explora els orígens del llenguatge i el funcionament de les estructures i sistemes de categorització en un context social i polític més ampli. La seva pràctica, basada en l’escultura, desafia aquestes mateixes nocions i s’expandeix a través del cinema, l’edició, el dibuix, la pintura al fresc i la fotografia, tenint en compte l’exploració del material, l’exposició, la il·luminació, l’arquitectura i el text.
La seva obra ha estat exposada i encarregada recentment a la Broodthaers Society of America, la Triennal de Nova Anglaterra, la Fundació Shelley i Donald Rubin, el Centre Nacional d’Art de Tòquio i el Rose Kennedy Greenway de Boston. Dai ha rebut beques a MacDowell, Center for Art and Urbanistics de Berlín, International Studio and Curatorial Programs i ArtOMI. La seva obra ha aparegut en Artforum, LEAPMagazine, The Nova York Review, Boston Globe i Boston Art Review. Ha col·laborat a Àsia Art Arxivi i Best! Letters from Asian Americans in the Arts, publicat per Paper Monument.
