La pantalla mutant, de Pol Merchan
La pantalla mutant emergeix com una amalgama de formes en interdependència sociotècnica erràtica, com a criatures en transformació perpètua que excaven en el cinema tardofranquista, el disloquen, el reescriuen, el reparen, i el converteixen en un aquelarre d’insurgències, de desobediència a les imposicions ontològiques del que compta com a u (o no), el que accedeix a la mirada o el que es contorneja com a cos. El fantaterror de la dècada dels setanta i els vuitanta deixa de ser una galeria bidimensional de monstres i cossos desmembrats per convertir-se en un llenç esquinçat en què allò queer o allò trans*, allò dissident i allò reprimit, hi troben esquerdes per on filtrar-se, vectors per on expandir-se.
Pol Merchan
Pol Merchan és artista, cineasta i comissari de l’Xposed Queer Film Festival de Berlín. Es va graduar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i va completar el màster Art in Context a la Universität der Künste de Berlín. La seva obra ha estat exposada internacionalment en institucions artístiques i festivals de cinema, com el Centre d’Art La Panera, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Videonale, International Film Festival Rotterdam, Hot Docs Canadian International Documentary Festival, Dok Leipzig, Ann Arbor Film Festival i Anthology Film Archives. El seu treball forma part de la col·lecció de la Fundació Leandre Cristòfol i el Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.
